1. Plan je trainingen

Je zit nog helemaal in de vakantie mood, perfect! Hou dit vast en plan je trainingen vooruit. Dat scheelt een hoop wilskracht en innerlijk conclaaf als het moment daar is, want je hebt de afspraken al gemaakt. Niet te veel nadenken op het moment zelf, want dan is de kans groot dat je nog even in je hangmat (lees: bank hangend voor de tv) blijft liggen. Doe wat je met jezelf afspreekt, want dit zijn de bouwstenen voor jouw karakter.

2. Creëer een ochtendroutine

Succes staan of valt met jouw routines… oftewel succesroutines. Met name jouw ochtend routine is erg belangrijk voor het verloop van je dag. Zet voor het slapen al je verbindingen (WiFi en mobiel) uit en zet je wekker. Sta eerder op en sta GELIJK op als de wekker gaat. Raak het eerste uur van je dag geen telefoon aan. Drink 2-3 grote glazen water. Doe een mini workout van 10-15 minuten. Was jezelf, poets je tanden en maak je eten. Drink een kop thee/koffie tijdens het maken van je ‘to do’ lijst voor de dag. Gegarandeerd dat jouw lichaam en geest wakker zijn. Succes start in de ochtend.

3. Herzie je doelstelling

Je hebt jouw gedachten even lekker laten gaan op vakantie, dus je geest is vrij. Wat wil je nog meer? Precies, je doelen aanscherpen. Kies een periode van 4 weken tot 3 maanden vooruit. Wees realistisch en kijk wat bij jou past. Kortere doelen werken motiverend, maar de grotere doelen zijn de drijvende kracht. Plan een evenement. Doe iets nieuws om jezelf uit te dagen. Wat doe je na de gestelde periode? inderdaad, je doelen herzien! Zo voorkom je dat je jouw doel voorbij loopt.

4. Sluit je aan bij een club

Alleen is maar zo alleen, toch? Al kunnen sommigen van jullie zich prima alleen redden in de woonkamer of buiten in het park, trainen bij een club die aansluit bij jouw wensen en doelen kan jouw een kickstart geven in het proces van het bereiken van jouw doelen. Doe een proefles, plan een kennismakingsgesprek en vergelijk. Wil je het helemaal perfect aanpakken ga dan aan de slag met een trainer/coach. Wat je ook doet, zoek een motiverende club waar je gemotiveerd wordt om het beste uit jezelf te halen.

5. Eet/drink groene bladgroente

Geef maar toe.. Popeye had gelijk! Neem elke dag een portie groene bladgroente zoals spinazie, broccoli, boerenkool, rucola, enz. Ze staan bekend om hun als antioxidanten, anti-mutagene en antitumor effecten. Waarom? Chlorofyl, de groene kleurstof in bladeren die het zonlicht kan opvangen en omzetten in energie. Ook wel ‘plantenbloed’ genoemd, omdat de samenstelling erg lijkt op ons eigen bloed. Het reinigt je darmen en lever en wordt geassocieerd met een sterke bescherming tegen chronische (welvaarts-)ziekten. Spirulina en chlorella zijn ook perfecte bronnen van chlorofyl. Kortom, eet en drink ze elke dag!

6. Train samen

Kampioenen komen in tweetallen! Samen trainen is niet alleen leuk, maar het heeft ook veel voordelen. Zoek een buddy die jouw er doorheen sleept wanneer het nodig is. Nog beter… wees zelf deze buddy! Maak samen een plan en train richting jullie doelstelling. Hierdoor haak je minder snel af, je motiveert elkaar, je leert van elkaar en het belangrijkste je deelt jouw succes. Samen sterk!